Вторник, 21.11.2017, 00:49Приветствую Вас Гость | RSS
Меню сайта
Наш опрос
Считаете ли вы необходимым дальнейшее существование и развитие сайта клуба?
Всего ответов: 227

Проект чемпионата


Проект
Проведення першого чемпіонату України з екологічного «Брейн-рингу»

1. Вступ
Розвиток суспільства, науково-техничний прогрес, новий суспільно-політичний стан, - все це призвело до того, що багато з методик навчання застаріли. Потрібен якісно новий підхід до освіти.
У школі дитина одержує обсяг знань, визначений рамками освітньої програми. Найпоширеніший метод навчання в школі – метод «шаблонів». При цьому розвитку логічного та творчого мислення учнів приділяється дуже мало уваги. Клуби інтелектуальних ігор дозволяють учням самостійно одержувати більш глибокі знання з окремих, цікавих для них, предметів, демонструвати їх в інтелектуальних змаганнях. Ігрові моделі “Що? Де? Коли?”, “Брейн-рингу” та “Своєї гри” не є новими. І якщо до цього часу ці ігрові моделі використовувалися для відповіді на питання “Яка команда сильніша?”, то в цьому проекті запропоновані навчальні пакети питань, що направлені на розвиток логічного та творчого мислення, а також на засвоєння нового матеріалу шкільних предметів.

2. Мета, основні завдання проекту
Основна мета – це реалізація права кожної дитини мати умови для всебічного розвитку, бути надійно соціально та психологічно захищеною. Такою ж важливою метою, яка поставлена при написанні посібника є розвиток творчих та інтелектуальних здібностей, логічного мислення та суспільної комунікативності у дітей та підлітків, естетичне виховання, підвищення рівня ерудиції.
Основним завданням проекту є:
- створення сприятливих умов для фізичного, психологічного, соціального і духовного розвитку дітей;
- забезпечення їх правового захисту;
- реалізація наукових розробок, спрямованих на вирішення актуальних проблем дитинства.
Розвиток суспільства, науково-техничний прогрес, новий суспільно-політичний стан, - все це призвело до того, що багато з методик навчання застаріли. Потрібен якісно новий підхід до освіти.
Досвідчені вихователі неодноразово згадували про набагато кращу засвоюваність інформації в процесі гри. Але ж зараз інтелектуальні ігри існують лише як форма позашкільної освіти. В посібнику скомбіновані ігрові моделі „Що? Де? Коли?”, „Брейн-ринга” та „Своєї гри” з моделями уроків в загальноосвітній школі. В посібнику показані потенційні можливості реорганізації системи шкільної освіти.
Багаторічна практика роботи у клубах інтелектуальних ігор дозволила створити власні методики роботи з обдарованою молоддю. Крім того, були структуровані та удосконалені вже відомі методики проведення занять у клубах інтелектуальних ігор.
Такою ж важливішою метою проекту є розвиток творчих та інтелектуальних здібностей, логічного мислення та суспільної комунікативності у педагогічно занедбаних дітей.
3. Новизна
Створення системи роботи з розвитку логічного та творчого мислення у учнів середньої і старшої школи. Ігрові моделі “Що? Де? Коли?”, “Брейн-рингу” та “Своєї гри” не є новими. І якщо до цього часу ці ігрові моделі використовувалися для відповіді на питання “Яка команда сильніша?”, то в цьому проекті запропоновані навчальні пакети питань, що направлені на розвиток логічного та творчого мислення, а також на засвоєння нового матеріалу шкільних предметів.
Кожна людина народжується з потребою пізнання навколишнього світу. У дошкільному та молодшому шкільному віці діти проявляють значні творчі здібності. Вступивши до школи, дитина з часом розучується думати. За нього думають автори підручників та вчителі. На уроці викладають ті знання, що повинні бути засвоєні, ставлять запитання і відразу пропонують відповіді на них, формулюють завдання і пояснюють способи їх вирішення. Учень повинен запам'ятати матеріал, що вивчається, повторити його вдома і виконати вправи, необхідні для тренування засвоєних навичок. Заучування – основний принцип навчання дітей в школі.
На жаль, сучасна школа далеко не завжди здатна навчити мислити нестандартно, не по заданих схемах та алгоритмах, закласти основи творчого мислення. З іншого боку, активісти інтелектуально-ігрового руху розробляють методичні матеріали, направлені виключно на підготовку команд до чемпіонатів з інтелектуальних ігор. У зв'язку з цим, клуб інтелектуальних ігор «Еврика», впродовж двох років є творчою лабораторією зі створення проекту нових методик викладання.
4. Доступність
Проект може бути використаний при організації навчально-виховного процесу шкіл та установ позашкільної освіти не зважаючи на статус та місце розташування навчального закладу.

5. Очікувані результати від реалізації проекту:
- розширення соціальної бази українського інтелектуального руху (розвиток інтелектуального руху, в системі освіти, залучення широких верств населення через клуби, рекламна компанія, реорганізація системи пропаганди інтелектуальних ігор);
- подалання кризи безграмотності у підлітків;
- збільшення кількості осіб, що займаються інтелектуальними іграми;
- започаткування науково-методичного забезпечення системи інтелектуальних ігор;
- поява співтовариства педагогів, зацікавлених у поліпшенні викладання, обміні досвідом, методичними рекомендаціями , тощо;
- підвищення активності учнів на уроках і в позаурочний час, їхньої зацікавленості у вивченні предмета, відповідно, підвищення якості викладання.

6. Опис чемпіонату України з екологічного «Брейн-ринга»
6.1. Опис гри «Брейн-ринг»
Правила гри. Команди (по 6 гравців в кожній) шляхом жеребкування розбиваються на пари (або групи). Одночасно грають дві команди. Максимальний час обговорення питання одна хвилина. Для відповіді на питання команда повинна першою натиснути на кнопку спеціальної кнопкової системи (нижче наводяться технічні характеристики такої системи). Якщо одна з граючих команд дає неправильну відповідь на питання, то у іншої команди є 20 секунд для відповіді.
Далі гра може йти по трьох системах:
- олімпійській;
- круговій;
- змішаній.
При олімпійській системі команди розбиваються на пари. Команда, що програла, вибуває з гри, а команда, що перемогла, продовжує грати. Нічия не допускається. При рівному рахунку після певного (заздалегідь обумовленого) числа питань (звичайно це 5, 7, 9, 11 питань: кількість питань збільшується від початкових боїв до фіналу) задаються додаткові питання, аж поки буде дана перша вірна відповідь. Гра триває доти, поки не залишаться дві команди, які розіграють між собою перше і друге місця. Окремо грається бій за третє місце.
Кругова система потребує розбиття команд на групи по чотири команди (можливі варіанти з числом команд в групі, рівним трьом і п'яти, якщо кількість заявлених на гру команд не ділиться на чотири). У групі кожна команда повинна зіграти по одному бою з рештою всіх команд групи. За перемогу в бою команда отримує 2 ігрових очка, за нічию – 1 і за поразку – 0. З групи в наступний тур виходять 2 команди. Команди, що вийшли в наступний тур, знову розбиваються на групи. Гра продовжується доти, поки не залишиться 4 команди, які розіграють між собою призові місця.
Змішана система використовує на відбіркових етапах кругову систему, а починаючи з ¼ фіналу – олімпійську.
Як і «Що? Де? Коли?», «Брейн-ринг» - це командна гра. Але в «Брейн-ринзі» головне – це швидкість мислення. Ігрова модель учить швидко приймати рішення в екстремальних ситуаціях, коли часу на обговорення мало, вірно оцінювати свої сили і ступінь ризику. Стратегія гри, на відміну від «Що? Де? Коли?», ускладнюється тим, що відповідь на питання необхідно дати щонайшвидше. Можна ризикнути і відповісти на першій секунді, а можна продовжувати обговорювати питання, ризикуючи бути випередженими суперниками. Для успішної гри необхідна чітка структура команди, коли кожен знає свою роль. Важливим є розміщення команди за ігровим столом. Так, найбільш гучних гравців бажано садити подалі від капітана, оскільки їх все одно почують. Найбільш же тихих бажано, навпаки, садити поряд з капітаном.
У «Брейн-ринзі» особливо гостро виявляється необхідність прораховувати ступінь командної довіри. Часто за ігровим столом є декілька правдоподібних версій. Але чи потрібно ризикувати і затягувати час, вирішуючи, чия версія краща, даючи тим самим можливість обіграти себе команді суперників? Часто в таких випадках капітан вибирає версію того гравця, ступінь командної довіри якого вищий. Ступінь командної довіри – це відношення правильних версій до неправильних. Ступінь командної довіри прораховується постійно і постійно оновлюється. Наприклад, Коля за гру дав 26 версій, з яких 10 виявилися правильними. А Андрій дав 14 версій, з яких 12 виявилися правильними. Отже, у Андрія ступінь командної довіри вищий.
Досвідчена команда, зазвичай, зводить обговорення команди до мінімуму. Зазвичай, якщо гравець на 70-80% упевнений в своїй версії, він, не озвучуючи її, підіймає догори великий палець. Це сигнал для «кнопківця», який означає, що потрібно «вигравати кнопку», тобто натискати першим. Команда вищого рівня в змозі обговорювати питання ще по ходу читання його ведучим.
Питання «Брейн-рингу» декілька простіші, ніж питання «Що? Де? Коли?». Вони не можуть бути довгими, тому що повинні сприйматися на слух відразу. Як правило, інтуїція відразу правильно підказує відповідь.
6.2. Пристрій кнопкової системи
Кнопкова система складається з 2-х блоків:
1. Блок індикації, на якому розміщений великий секундний індикатор, динамік і штепсельні розетки для підключення ламп індикації;
2. Пульт ведучого.
Система дозволяє:
• Підключати до кнопкової системи до 4-х кнопок;
• Підтримувати два типи ігор: «Брейн» і «Своя гра»;
• Автоматично витримувати випадковий інтервал від 1 до 2 сек між натисненням кнопки пуску часу та появою світла стартового ліхтаря і звучанням динаміка; тому гравець, що побачив натиснення на стартову кнопку на пульті ведучого, не може точно знати момент запуску відліку часу;
• Автоматично вказувати рахунок і змінювати вартість питання;
• Використовувати як світлову індикацію звичайні лампи освітлення, призначені для роботи в мережі 220 В. Вилка повинна бути обов'язково вузькою і радянського стандарту;
• Здійснювати подачу звукових сигналів «старт», «фальстарт» і «натиснення кнопки» на вбудований динамік;
• Здійснювати індикацію кількості цілих секунд, що пройшли з початку відліку часу на великому індикаторі, вбудованому в основний блок;
• До системи підключаються 6 ламп: 4 лампи гравців, 1 стартова і лампа фальстарту;
• При включенні живлення система здійснює тестування індикатора часу, звукового індикатора і ламп індикації.
Підключення кнопкової системи до мережі здійснюється комп'ютерним мережевим шнуром.
Габаритні розміри корпусу основного блоку 20х9х5 см, корпусу пульта ведучого 11,5х8х3 см, кнопок гравців 8,5x6х3 см. Довжина дроту кнопок гравців 4 м.
Комплектність пристрою:
1. Основний блок - 1 шт.
2. Пульт ведучого - 1 шт.
3. Кнопки гравців - 4 шт.
4. Мережевий шнур і перехідник для розеток радянського стандарту - 1 шт.
5. Лампи індикації – 6 шт.
Оскільки для гри в «Брейн-ринг» необхідно мати швидку реакцію (для школярів середня швидкість реакції повинна бути не більше 11-12 сотих долей секунди), для тренування гравців-«кнопківців» (тих, що натискують на кнопку) розроблений спеціальний тренажер. Тренажером «кнопківців» є один блок, до якого можна підключити 1 або 2 кнопки і стартову лампу. В основний блок вбудований індикатор часу (здійснюється індикація до тисячної частки секунди), динамік і блок живлення тренажера. Тренажер зберігає працездатність навіть при напрузі живлення 50 В, що дозволяє використовувати його в поїзді (лампа індикації при цьому не використовується).
6.3. Положення
про перший чемпіонат України з екологічного „Брейн-рингу”

1. Мета та завдання чемпіонату
1.1. Чемпіонат з екологічного „Брейн-рингу” для школярів проводиться за темою: “Практична орнітологія та загальна екологія” в рамках обласного свята “День зустрічі прахів”.
1.2. Чемпіонат проводиться з метою виховання в учнів поваги та інтересу до екологічних знань та природоохоронної роботи, розвитку в дітей кмітливості, винахідлівості та ерудиції, а також з метою пропаганди інтелектуальних ігор як засобу виховання і організації дозвілля школярів.
1.2. Основними завданнями чемпіонату є:
- більш глибоке ознайомлення учнів з птахами України;
- популяризація й більш широке застосування інтелектуальних ігор;
- залучення нового контингенту школярів до участі в інтелектуальних іграх;
- залучення нового контингенту школярів до екологічних знань та природоохоронної роботи;
- впровадження нових форм і методів позашкільного екологічного виховання.
1.3.Конкурсні заходи чемпіонату складаються з 2 турів:
• 1 тур - змагання з гри "Що? Де? Коли ?" на екологічну тематику;
- 2 тур - змагання кращих 8 команд за результатами 1 туру за звання чемпіона України з екологічного "Брейн-рингу".
2. Умови проведення чемпіонату
2.1.Час та місце проведення:
Чемпіонат відбудеться на базі еколого-натуралістичного підрозділу Одеського обласного гуманітарного центру позашкільної освіти і виховання
25-26 березня 2009 року за адресою: м. Одеса, вул. Тіниста,2;
тел. для довідок 63-74-83; 63-82-91.
2.2. Організатори
Міністерство освіти та науки України, Одеський обласний гуманітарний центр позашкільної освіти та виховання, Одеський міський клуб “Ерудит”.
2.3. Учасники чемпіонату
У конкурсних заходах чемпіонату можуть брати участь команди школярів закладів освіти України.
До складу команди входить не більш 7 чол. (6 учнів і 1 керівник).
2.4. Керівництво чемпіонатом здійснює оргкомітет. Оргкомітет здйснює організацію і творчу підготовку проведення чемпіонату, вирішує всі питання, пов”язані з його проведенням .
Для участі в чемпіонаті керівникам команд необхідно подати до оргкомітету заявку не пізніше 10 березня 2009 року.
Порядок проведення змагань визначається регламентом чемпіонату.
2.5. Нагородження переможців чемпіонату
Команди, що перемогли у конкурсних заходах чемпіонату, нагороджуються грамотами міністерства та призами.

6.4. Регламент
1 туру чемпіоната України з екологічного „Брейн-рингу” для школярів
1.1. Усі ігри 1-го туру чемпіоната проводяться одночасно, з використанням однакових питань. Обидві вікові групи грають одночасно, з роздільним заліком по кожнійій з них .
1.2. Для кожної з команд 1-й тур складається з 24 питань, що граються за правилами гри "Що? Де? Коли ?".
1.3. За результатами туру перевага віддається команді, що відповіла на найбільше число питань.
1.4. У випадку, якщо кілька команд відповіли на однакове число питань, їхні місця визначаються за сумарною кількістю набраних ними рейтингових балів за всі узяті ними питання. Рейтинг даного питання дорівнює числу команд, що не відповіли на нього, плюс одиниця. Рейтинг 1-го туру рахується по всіх командах, що брали участь у ньому .
1.5. До другого туру ("Брейн-ринг") виходять чотири кращі команди з кожної вікової групи.
1.6. Для кожної з чотирьох команд 2-й тур складається з трьох боїв "Брейн-рингу". Кожен бій складається з 5 питань. Бій виграє та команда, що відповість на більшу кількість питань. При рівності рахунка після 5 питань, задаються додаткові питання, до першої правильної відповіді. За перемогу у бою присуджується 2 бали, за поразку - 0 балів.
1.7. "Брейн-ринг" виграє та команда, що по сумі балів одержує перевагу.
1.8. При рівності балів у двох або декількох команд, граються додаткові бої.
1.9. Школярі поєднуються в команди за власними бажаннями і перевагам..
1.10. Кожна команда складається максимум із 6 гравців.
1.11. Підведення підсумків чемпіонату проводиться окремо для міських команд і окремо для обласних.
2. Правила гри "Що? Де? Коли ?"
2.1. Гра проводиться у відповідності з Кодексом спортивного "Що? Де? Коли ?" Міжнародної Асоціації Клубів "Що? Де? Коли ?".
2.2. Задача команд - дати правильну відповідь на поставлені ведучим питання. За кожну правильну відповідь команда отримує одне ігрове очко .
2.3. Ведучий об’являє раунд, ставить запитання і вимовляє слово "час". Під час виголошення ударного складу в слові "час" починається відлік чистого часу, рівний одній хвилині.
2.4. За 10 секунд до закінчення обдумування ведучий вимовляє слово "десять”, нагадуючи командам про близьке закінчення обдумування.
2.5. Після закінчення хвилини обдумування ведучий повторно вимовляє слово "час", після чого надає командам по 10 секунд для запису відповіді.
2.6. Після того, як пройдуть 10 секунд, наданих командам для запису відповіді, ведучий проводить зворотний відлік часу, починаючи з цифри "десять ". Після слова "нуль" ведучий має право не приймати відповідь команди, що не здала своєчасно записку, і претензії щодо його рішення у цьому питанні не приймаються.
2.7. Письмові відповіді команд зберігаються до закінчення терміну подачі протестів. На кожній з відповідей команди має бути написана її назва. Якщо назви команди немає, дана записка вважається не поданою в термін; претензії з цього приводу не приймаються.
3. Правила проведення турнірів з „брейн рингу”
3.1. Кожен бій "Брейн-Рингу" складається з 5 запитань.
3.2. Учасниками кожного бою є дві команди.
3.3. Після команди «Час!» командам дається 1 хвилина на обговорення. Право відповіді отримує та команда, що першою натисне кнопку, при цьому відлік часу призупиняється. У випадку неправильної відповіді, відлік часу продовжується і друга команда отримує право відповісти до завершення відведеної хвилини. Але якщо час пройшов, а кнопка не натиснута, рахунок залишається попередній і задається наступне запитання.
3.4. У випадку натискання командою кнопки до команди „Час” (ситуація фальстарт), вона утрачає право відповіді на питання і другій команді дається одна хвилина.
3.5. У випадку, якщо турнір (тур) проводиться за формулою плей-офф на фіксоване число питань і після цього неможливо визначити переможця у виді рівності показників, задаються додаткові питання до першого відриву.
4. Критерії оцінки відповідей
4.1. Відповідь вважається правильною , якщо:
а) розкриває суть питання з достатнім ступенем конкретизації (ступінь необхідної конкретизації визначається автором питання, а у випадку відсутності його вказівок - журі);
б) форма відповіді відповідає формі запитання.
4.2.Відповідь уважається неправильною, якщо:
а) команда дала два чи більше варіантів відповіді;
б) відповідь дана з недостатньою конкретизацією;
в) у відповіді зроблені грубі помилки (неправильно названі імена і назви, дати, спосіб дії і т.д.);
г) форма відповіді не відповідає формі запитання.
4.3. Відповіді, подані несвоєчасно, не розглядаються.
5. Протести
5.1. У випадку, коли учасники змагань незадоволені роботою журі або ведучого, будь-хто із них, або команда може звернутися в апеляційне журі з протестом в установленому Положенням про турнір порядку .
5.2. Протест подається в письмовій формі на некоректність питання або наявність у питанні дуалізму, тобто іншої відповіді, але підходящої під усі реалії питання, що не враховано автором запитання, Апеляційне журі зобов'язане розглянути протест і повідомити про прийняте рішення до підведення остаточних підсумків даного туру.
5.3. Якщо доведена некоректність запитання, воно знімається з гри і всі відповіді на нього не враховуються. Якщо доведено наявність дуалізму, то всім командам, що дали правильну дуальну відповідь, ця відповідь зараховується і питання не знімається .
5.4. Рішення апеляційного журі вважаються остаточними й оскарженню не підлягають.
7. Опис проведеної роботи за темою проекту
Американські фахівці давно розробляють методи, що дозволяють збільшити запам'ятовування нового матеріалу дітьми. Один з таких методів полягає у тому, що на контрольних і екзаменах з математики, фізики, хімії в умови завдань включають відомості з історії, біології, географії і інших наук. Вважається, що під час контрольної або іспиту діти особливо уважно читають умови завдань. При цьому здатність запам’ятовувати у дітей підвищується. Таким чином, одночасно вирішується декілька задач: і перевірка знань учнів, і подача для запам'ятовування необхідного матеріалу.
Питання «Що? Де? Коли?» і «Брейн-рингу» також несуть в собі багато пізнавального матеріалу, який діти сприймають під час гри, навіть не підозрюючи, що під грою завуальований процес навчання (зокрема подача нового матеріалу).
Впродовж останніх трьох років в Одеській області втілюється сумісна ідея керівника гуртка інтелектуальних ігор ЦДЮТ «Еврика» Жданова Д.К. і методиста обласного гуманітарного центру Батищевої Т.В.: проведення Обласного чемпіонату з екологічного «Брейн-рингу», який відбувається під час міжнародного свята «День зустрічі птахів».
Чемпіонат проходить в два етапи:
1.Чемпіонат з гри «Що? Де? Коли?» (складається з 24 питань).
2.Чемпіонат з «Брейн-рингу», на який потрапляють 8 кращих команд з «Що? Де? Коли?».
Така обмежена кількість пов'язана з тим, що для проведення чемпіонату з «Брейн-рингу» на 8 команд необхідно мати близько 130 питань, і триває такий чемпіонат близько 3-4 годин. Отже, для проведення чемпіонату на 28-30 команд, кількість питань і час, необхідний для турніру, будуть значно більшими.
Перший чемпіонат передбачав дві вікові категорії: старшу і молодшу, а також проведення відбірного турніру з «Що? Де? Коли?» і відбірних турнірів з «Брейн-рингу» окремо для міських команд і окремо для команд області. При цьому передбачався суперфінал в «Брейн-ринзі» для кращої міської і кращої обласної команди.
Причиною такого розділу був той факт, що інтелектуальні ігри в Одеській області до теперішнього часу були зовсім не розвинені, а серед міських команд є багато професійних, які тренуються вже не перший рік. Проте, надалі оргкомітет планував не розділяти міські і обласні команди.
Другий чемпіонат передбачав одну вікову групу, а також сумісну гру міських і обласних команд.
Розрахунок оргкомітету чемпіонату виявився вірним: посіяні паростки руху інтелектуальних ігор почали давати сходи. Чемпіоном області на другому чемпіонаті стала команда «Дельта» Кілійського району Одеської області, друге місце розділили команди «Пташок і Со»
м. Котовська і «Апокаліпсис» Рішельєвського ліцею міста Одеси.
Дана обставина робить чемпіонат особливо актуальним, оскільки Одеса – єдиний регіон України, в якому відбірковими чемпіонатами на чемпіонат України з «Що? Де? Коли?» і чемпіонат України з «Брейн-рингу» серед школярів, є чемпіонати міста, а не області.
Всього за 3 роки чемпіонатом було охоплено 482 школяра з різних районів Одеської області.
Нижче наведені деякі питання чемпіонатів з екологічного «Брейн-рингу».
Тур «Що? Де? Коли?»
1. У стародавній Ассірії з їх яєць виготовляли посудини, римляни вбивали їх на арені, а в Єгипті їх пір'ям прикрашали віяла і одяг. А чого так і не вдалося зробити одному з їх представників, не дивлячись на всі зусилля грифа, згідно одному анімаційному фільму?
Відповідь: Злетіти
2. Ці птахи були завезені до Австралії з Південної Африки в 60-і роки 19 століття. Знавці стверджують, що м'ясо цієї птиці нагадує телятину, шкіра має відмінну якість, а пір'я час від часу входить у моду. Що це за птах?
Відповідь: Страус
3. У самця цього птаха пір'я над хвостом, що помилково приймається за хвіст, має таку ж довжину, як і решта всього тулуба. А який мультиплікаційний герой прагнув почути спів цього птаха?
Відповідь: Барон Мюнхгаузен
4. За однією з версій, назва цієї тварини походить від татарського слова „земля”. До речі, у російських і естонських селян існували повір'я, що ці тварини живуть під землею. А що це за тварина, якщо її пам'ятник встановлений в Якутії?
Відповідь: Мамонт
5. Ці тварини слабо реагують на зміни температури від +50 до –50 градусів, але зовсім не переносять підвищену вологість повітря, чому і не знайшли поширення в Європі. А що це за тварина, якщо найдовший елемент скелета у нього все-таки прямий?
Відповідь: Верблюд
6. Герой відомого радянського мультфільму довгий час переслідував невеликого звіра, для того, щоб його з'їсти. До речі, на Алясці заборонено законом будити ведмедів, щоб їх з'їсти. Яке дієслово ми замінили на дієслово з'їсти, якщо історія цього почалася з доказу чутливості до світла нітрату срібла?
Відповідь: Сфотографувати
7. З риб найстрашнішим ворогом павуків є форель, з амфібій – жаба, з рептилій – ящірки, з птахів – шпак. А хто є взагалі найстрашнішим ворогом павуків?
Відповідь: Павуки
8. Оса мешкає біля берегів Північної Австралії, діаметр її парасольки досягає 12 см, її отрута аналогічна за складом отруті кобри. Якого прикметника не вистачає в цьому твердженні, щоб інформація стала достовірною?
Відповідь: Морська. Мова йде про медуз
9. Цей лікувальний засіб для гірудотерапії завозиться в наші дні на територію України з Азербайджана із-за сильного забруднення природних водоймищ України. Назвіть цей засіб.
Відповідь: П'явки
10. У Латинській Америці відомі випадки масової загибелі худоби на березі річок від спраги. А через кого це відбувається?
Відповідь: через піраній
11. Насправді, роль піщинок ТАМ найчастіше грають глисти, а одного разу ТАМ виявили детонатор двадцятиміліметрового снаряду. А що ТАМ знаходять найчастіше?
Відповідь: Перли
12. Деякі з них хрюкають, деякі, відлякуючи чужаків від гнізда, гарчать, деякі свистять. Процитуйте приказку, яка спростовується вищевикладеними фактами.
Відповідь: Німий як риба
13. Існування деяких народів Америки настільки залежало від цих тварин, що із зменшенням їх чисельності відбувалося вимирання індіанців. А що це за тварини, якщо в Техасі заборонено законом стріляти в них з другого поверху готелю?
Відповідь: Бізони
14. У шлюбний час у самців трав'яної жаби горло змінює забарвлення. А з яким казковим персонажем порівнював Станіслав Старікович цих жаб, відзначаючи при цьому, що, на відміну від казкового персонажа, число 7 для жаб не можливе, оскільки самців серед них більше, ніж самок?
Відповідь: Синя борода
15. Весною 1942 року фашисти глибинними бомбами пошкодили англійський підводний човен, і він не міг відірватися від грунту. Завдяки яким птахам вдалося врятувати цей підводний човен?
Відповідь: Голубам. У маленькій капсулі їх випустили через торпедний апарат

Тур «Брейн-рингу»
1. Назвіть птаха, у якого, незважаючи на назву, досить хороший слух.
Відповідь: Глухар
2. Пташеня альбатроса 4 місяці ходить в пуху і ще 5 місяців не покидає гнізда. Уявіть себе на його місці і дайте відповідь, що ще, окрім їжі, приносять йому батьки?
Відповідь: Іграшки
3. Який птах не нападає на тих, хто вище зростом за нього ?
Відповідь: Страус
4. У звичайного ремеза вони грушоподібної форми, у ткачів вони кулясті, а у деяких видів орлів вони важать до 0,5 тонн. Про що йде мова?
Відповідь: Про гнізда
5. Назва цього птаха в перекладі з латинської означає «жирна», а з англійської – «гостре крило». Про якого птаха йде мова, якщо з легкої руки одного письменника його вважають дурним?
Відповідь: Пінгвін
6. Під час шлюбного залицяння павуки приносять самицям пійману муху, а самець галапагоського баклана – жмут трави. Але самка використовує його не як букет квітів, а як… що?
Відповідь: Будівельний матеріал для гнізда
7. У журналі «Світ тварин» в розділі «Птахи» читаємо: «Папуги Ара, гуляючи по гілках, допомагають собі «Третьою ногою». А що малося на увазі під «Третьою ногою»?
Відповідь: Дзьоб
8. Папуги водяться у всіх частинах світу, окрім двох. Яких?
Відповідь: Європа, Антарктида
9. Першим використовував цих птахів для комунікативных цілей Рамзес Третій. А що це за птахи?
Відповідь: Голуби
10. У якого птаха дзьоб росте впродовж всього життя зі швидкістю третини міліметра за день?
Відповідь: У дятла. Стирається він у нього швидко
11. Перші подібні споруди почали створюватися в середні віки в Європі. Їх робили з глини, а мета виготовлення була гастрономічною — щоб ласувати яйцями і пташенятами. Про які споруди йде мова?
Відповідь: Про шпаківні
12. У старовинній книзі «Життєпис тварин безсловесних», виданій в XVII ст., стверджується: «Можуть ці птахи віднесені бути і до лицемірів, які при сонці або перед людьми здаватися хочуть святенниками, а вночі всякі нечестія роблять». Про яких птахів йде мова?
Відповідь: Сови
13. Які птахи дуже схожі на метеликів-бражників?
Відповідь: Колібрі.
14. Ці птахи, що стали для туристів символом Парижу, змусили міські власті змінити ліхтарі міста. Що то за птахи?
Відповідь: Голуби. Селилися в ліхтарях старої конструкції
15. На сайті «Веселі історії» в розділі «Все про дятлів», повідомляється, що рожевий співаючий дятел, як і його танцюючий різновид, зустрічається, але тільки у вигляді… чого?
Відповідь: Галюцинацій
16. Назвіть єдиного птаха, який може плавати, але не може літати.
Відповідь: Пінгвін
17. На відміну від людей, птахи здатні робити це навіть уві сні. Це виходить безпосередньо з їх мозку. У пік шлюбного сезону одна зонотріхія робила це по 2300 разів на день. Про що йде мова?
Відповідь: Про спів птахів
18. Як відомо, пінгвіни п'ють і прісну і солону воду. А що вони їдять за відсутністю води? Відповідь: Сніг
19. Що, як вважають вчені, виникло з видозміненої луски рептилій?
Відповідь: Пір'я птахів
20. Пінгвіни досить часто провадять двобої. А чим, окрім каменів, вони найчастіше кидають у супротивників?
Відповідь: Яйцями, які вони висиджують
21. Вважається, що представлені в грецькій міфології грифони - жахливі міфічні істоти з орлиним дзьобом та тілом лева - мають своїм прообразом птахів. Яких?
Відповідь: грифів
22. Курка з американського міста Мандхема зробила це 421 раз за 223 дня. А що ж вона робила?
Відповідь: Несла яйця
23. Найбільша кількість пір'я у тундрового лебедя (більше 25000). А у якого птаха кількість пір'я найменша (трохи менше тисячі)?
Відповідь: Колібрі
24. Услід за героями Метерлінка, Андрій Макаревич полював на цього птаха. А якого саме?
Відповідь: Синього птаха
25. Стараннями селекціонерів були виведені численні породи кур. А що в результаті селекції перестали робити курки, що відкладають до 300 яєць за рік?
Відповідь: Висиджувати яйця
26. Крутиголовка, побачивши ворога, витягає шию, крутить головою і грізно шипить. А яку тварину вона таким чином імітує?
Відповідь: Змію
27. Під час холодної зими 2006 року у всій країні загинуло багато птахів. А ось куріпки і тетеруки переносили холод добре. А під чим грілися ці птахи?
Відповідь: Під снігом
28. Які птахи одного разу везли збрую Птолемея Філадельфа?
Відповідь: Страуси
29. Українська назва якого птаха походить від дієслова «співати»?
Відповідь: Півень
30. Згідно легенди, цей птах, рятуючи своїх пташенят, дав їм пити свою кров. А що це за птах, що зображався на гудзиках викладачів дореволюційної гімназії?
Відповідь: Пелікан

8. Кошторис витрат на проведення чемпіонату
1. Аренда залу на 2 ігрових дня = 2000 грн
2. Пакет питань = 1560 грн
3. Нагородний матеріал:
Кубок 1 шт = 420 грн
Комплекти медалей (1,2,3 місце по 6) = 360 грн
Грамоти = 50 грн
4. Призи для 1,2,3 місця = 2600 грн
Всього: 6990 грн

Форма входа
Календарь новостей
«  Ноябрь 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
Поиск
Друзья сайта
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0